Innowacja pedagogiczna „Story time” jest efektem obserwacji oraz doświadczeń w trakcie trzynastoletniej pracy w anglojęzycznym systemie oświaty jednego z nauczycieli języka angielskiego w naszej szkole. Jako nauczyciel wspomagający oraz wychowawca kolejnych klas miał możliwość zaobserwowania faktu, iż regularne spotkania z dziecięcą literaturą angielską, muzyką oraz filmem przyczyniają się przede wszystkim do zainteresowania młodych ludzi językiem obcym, a co za tym idzie, do znaczącego pogłębienia znajomości tegoż języka oraz motywowania uczniów do samodzielnej nauki.
Dlatego też wprowadzenie w naszej szkole innowacji pedagogicznej „Story Time” podyktowane jest chęcią stworzenia naszym uczniom możliwości kontaktu z językiem angielskim w sposób jeszcze bardziej inspirujący, kreatywny, a jednocześnie kładący nacisk na poszerzania znajomości słownictwa w języku angielskim oraz rozumienie tekstów anglojęzycznych.
Głównym zadaniem nauczyciela języka obcego jest promowanie wśród dzieci oraz uczniów nauki tegoż języka w sposób przyjemny oraz efektywny. Poprzez wzbogacenie naszej działalność dydaktycznej o tak atrakcyjne elementy jak: czytanie literatury w formie tradycyjnych książek, naukę piosenek anglojęzycznych oraz oglądanie filmów w angielskiej wersji językowej, stworzono możliwość kontaktu z żywym językiem, co przyczynia się bezpośrednio do wzbogacenia słownictwa oraz doskonalenia wymowy w języku obcym.
Tym samym za główne cele niniejszej innowacji uznaje się:
- promowanie języka angielskiego wśród dzieci,
- zachęcanie uczniów do rozwijania swoim umiejętności językowych,
- rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji,
- uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego,
- poszerzanie słownictwa poprzez różnorodne formy pracy z językiem obcym,
- podnoszenie motywacji do nauki języka angielskiego.
Autorska innowacja „Story Time” jest realizowana przez uczniów klas 1a i 1b w roku szkolnym 2022/2023. Podczas zajęć z języka angielskiego dzieci spotykają się z angielską literaturą i sztuką, średnio co dwa tygodnie. Każdy uczestnik prowadził swój własny „Story Time Book” (zeszyt z bajkami), gdzie po wysłuchaniu bajki, piosenki lub obejrzeniu filmu, ilustruje wybrane elementy tam przedstawione i zapisuje nowo poznane słowa w języku angielskim.
Innowacja pedagogiczna „Story Time” jest opracowana zgodnie z Ustawą z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r. poz. 59 i 60) oraz uwzględnia założenia nowej podstawy programowej obowiązującej od września 2017 roku.
Autorka innowacji:
mgr Agnieszka Anna Tchórzewska