SERDECZNIE WITAMY NA STRONIE SZKOŁY. W Zespole Szkolno-Przedszkolnym we Wsoli został powołany Inspektor Ochrony Danych Osobowych:Marcin Skrzypiec. Dane do kontaktu marcin.skrzypiec@cbi24.pl

Dla nauczycieli

 

  • Dekalog dobrej pochwały - dla rodziców, opiekunów i pedagogów.

1. Dostrzegaj u dziecka próby działań, a nie tylko efekt końcowy. Zauważaj jego starania, wytrwałość, motywację, ciężką pracę, odporność na nieudane próby.
2. Podkreślaj także niewielkie sukcesy. W miarę możliwości pozwól, aby dziecko samo pokonywało trudności i czerpało z tego satysfakcję.
3. Bądź bardziej uważnym obserwatorem niż krytykiem. Postaraj się poznać dziecko.
4. Mów: „Wierzę, że potrafisz to zrobić”, „Brawo! Widzę, że włożyłaś/włożyłeś dużo wysiłku w wykonanie tego zadania i ciężko pracowałaś/pracowałeś”.
5. Staraj się w swoich wypowiedziach unikać porównywania dzieci między sobą.
6. Najlepiej, aby pochwała była konkretna i składała się z trzech części: opisu sytuacji (np. ulepiłaś/ulepiłeś zwierzątko z plasteliny, namalowałaś/namalowałeś obrazek), opisu uczuć (np. bardzo mi się podobają kolory, których użyłaś/użyłeś, podoba mi się słońce), podsumowania, co dobrego przyniosło postępowanie dziecka (jestem z ciebie dumna/dumny i ty też możesz być z siebie dumna/dumny).
7. Nie przemycaj krytyki pod postacią pochwały. Unikaj twierdzeń typu: „O, wreszcie to zrobiłaś/zrobiłeś!”, „No proszę, jednak potrafisz posprzątać pokój”, „Tak, ale…” „Wykonałaś/wykonałeś to prawie tak dobrze jak…”, „Mogłabyś/mógłbyś tak zawsze’, „O widzisz, jak chcesz, to potrafisz”.
8. Udziel pochwały od razu po wykonaniu zadania, dziecko potrzebuje informacji zwrotnej natychmiast.
9. Pochwała powinna być szczera, adekwatna do wieku i umiejętności dziecka. Nie kłam, jeśli zadanie wykonane przez dziecko ci się nie podoba. Wybierz wtedy te elementy, które naprawdę cię zachwyciły i pomiń te, które według ciebie dziecko mogłoby wykonać lepiej.
10. I na koniec bardzo ważna zasada: najpierw doceń i pochwal siebie. Pamiętaj, że jesteś dla dziecka wzorem i idzie ono za przykładem tego, co robisz. Jeśli czujesz się dobrze sama/sam ze sobą, będziesz potrafiła/potrafił umiejętniej chwalić dziecko.

Opracowano  na podstawie Malwina Hańczuk „Głos Pedagogiczny”, styczeń 2019 r.


  • Telefon uruchomiony w celu wsparcia  Rodziców i Nauczycieli przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Zadzwoń  

   telefon_dla_rodzicow_i_nauczycieli.html

 
  •  Wsparcie  Uczniów  Ze Specjalnymi  Potrzebami  Edukacyjnymi  - rekomendacje MEN

 

  men.html

 

 

  • Radomski Teatr Powszechny w sieci codziennie o 19.00!

 

W tych trudnych czasach epidemii nie możemy spotkać się w teatrze ale możemy spotykać się w Internecie.

Wszyscy odczuwamy skutki epidemii, brak możliwości odwiedzania teatru, kina, muzeum, biblioteki. Dlatego chcemy wspierać i oddawać naszym widzom otuchy i razem z nimi przejść przez trudy izolacji.

Aktorzy radomskiego Teatru Powszechnego we współpracy z Miejską Biblioteką Publiczną  w Radomiu przygotowali  coś wyjątkowego!

Już od soboty czytamy  opowiadania radomskich pisarzy z tomiku „Powroty. Radom” wydanych przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Radomiu.

Mamy nadzieję, że nasza akcja  umili czas pobytu w domu nie tylko widzom radomskiego teatru , chcemy również w ten sposób propagować twórczość lokalnych pisarzy.

Zapraszamy codziennie o 19.00 na naszą stronę na Facebook, gdzie publikujemy nowe odcinki opowiadań. Prosimy o  propagowanie akcji, udostępniajcie Państwo informacje o niej, niech wszyscy się dowiedzą, trzymajmy się razem. Dbajcie o zdrowie!

 

Akcje radomskich aktorów można zobaczyć klikając na link:

https://www.facebook.com/teatrradom/

 

 

  • Komunikat Mazowieckiej Policji skierowany do rodziców, opiekunów i uczniów w związku z sytuacją epidemiologiczną.


Szanowni  Rodzice i Opiekunowie!


W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży apeluje o wzmożenie nadzoru nad pociechami. W tym trudnym dla wszystkich okresie, szczególnie istotne jest, aby respektować ustanowione zasady, a dzieci i młodzież uczulić na konieczność zaniechania kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikanie miejsc publicznych oraz pozostanie w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia Państwa i Waszych bliskich.

 

Drodzy uczniowie!


W związku z sytuacją występowania koronawirusa w Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych zasad bezpieczeństwa, w tym ograniczenia w przemieszczaniu się, Mazowiecka Policja w trosce o Wasze bezpieczeństwo apeluje o stosowanie się do zaleceń. Bardzo istotne jest, abyście w tym trudnym dla Wszystkich okresie zaniechali kontaktów bezpośrednich z rówieśnikami, unikali miejsc publicznych oraz pozostali w domach. Respektowanie zasad przez wszystkich pozwoli uniknąć ryzyka zarażenia, nie tylko Was, ale i Waszych bliskich.

 

 

 

  • KORONAWIRUS – NAUKA W DOMU

 

Do 25 marca przedszkola i szkoły są zamknięte, a Ministerstwo Edukacji Narodowej zaleca naukę zdalną. Jednak nauka w domu nie musi być jedynie żmudnym wypełnianiem ćwiczeń. Nie wychodząc z domu możemy zwiedzić muzea (nie tylko te polskie), nauczyć się kodowania, czy utrwalić zdobytą wiedzę. Które strony warto odwiedzić?

Nauka zdalna. Strony, które warto odwiedzić.

Na stronie MEN znajdziemy materiały edukacyjne, które mogą być pomocą zarówno dla nauczycieli, którzy planują zdalne lekcje, jak i dla uczniów, którzy chcą dobrze wykorzystać czas izolacji. To różnego rodzaju strony internetowe, które warto odwiedzać. MEN poleca nie tylko platformy, w których znajdziemy szkolne lektury czy internetowy podręcznik, ale też stronę Centrum Nauki Kopernik - znajdziemy tam m.in. materiały i filmy edukacyjne.

Na ministerialnej stronie Zdalne lekcje dostępne są propozycje materiałów dydaktycznych  z podziałem na klasy. Młodszym możemy zaproponować wiele platform edukacyjnych, które najczęściej są darmowe - dzięki nim dziecko może poćwiczyć mnożenie, napisać wirtualne dyktando czy warsztaty kodowania.

 W mediach społecznościowych warto podglądać hasztag #naukawdomu - znajdziemy tam nie tylko opisy tego, jak poradzić sobie ze zdalnymi lekcjami, ale i wiele ciekawych propozycji zajęć online. Które strony warto polecić dzieciom? Wiele muzeów przeniosło swoje działania do sieci. Na wirtualne lekcje zaprasza Muzeum Powstania Warszawskiego,    a POLIN Muzeum Historii Żydów Polskich oferuje m.in. spacer po jednej   z wystaw.

Możemy także - nie wychodząc z domu - odwiedzić wiele polskich   i zagranicznych placówek m.in. Wawel, Muzeum Zamkowe w Malborku, Kopalnię Soli w Wieliczce czy Luwr.

 YouTube to środowisko doskonale znane nastolatkom (ale i nierzadko młodszym dzieciom). Polećmy im kanały, których oglądanie będzie połączenie przyjemnego z pożytecznym. To np. Pan Belfer czy Crazy Nauka. Nauka w domu to także czytanie lektur. Przeczytać możemy je w bibliotekach online, utrwalić - oglądając ekranizacje. Na kanale TVP Kultura wyemitowane zostanie m.in. "W pustyni i w puszczy" czy "Kamizelka". Ekranizacje znajdziemy także w kolekcji "Lektury na ekranie" TVP VOD.



  • Zarówno dorośli jak i znacząca grupa dzieci mają na pewno dużo lęku w sobie oraz obaw związanych z epidemia i jej konsekwencjami. Edukatorka IK Eko-Tur , pedagożka Marta Jankowska napisała do swoich nauczycieli, dzieci i rodziców w szkole maile, które mają pomóc im przetrwać w dobrej kondycji  i jednocześnie wesprzeć w działaniach.

        

         Dlatego poniżej prezentujemy treści, które możecie Państwo wykorzystać.

Drodzy Dyrektorzy, Nauczyciele Pedagodzy,

Poniżej udostępniam maile, które wysyłam do rodziców, nauczycieli i uczniów szkoły,
 w której pracuję.
Rodzice pisali mi, że bardzo im pomogły. Dostaje też prośby od pedagogów o inspirację.
Stąd chcę podzielić się tym, co tworzę. Możesz śmiało kopiować i wklejać.
Przeczytaj jednak najpierw to, co piszę i dostosuj do swojej szkoły i wieku dzieci.
Pamiętaj o aktualnych, ogłoszonych przez rząd środkach bezpieczeństwa.
Zmodyfikuj pod tym kątem wysyłane informacje.
Moje maile są sprzed ogłoszenia stanu zagrożenia.
Jeśli w mailu jest link lub czyjaś nazwa, nie usuwaj tego. Inspirację ja także czerpię od innych.
Szanujmy swoją pracę i przekazujmy informację o autorze.

Każdy z otrzymanych emaili będzie podzielony na treści
 dedykowane dla uczniów, rodziców, nauczycieli.

Pamiętaj, że rzetelna i uwspólniona wiedza wśród dorosłych pomoże zachować spokój dzieciom.


Załączniki:

  02_zdrowie_psychiczne_w_czasach_szkoly__jankowska.pdf

  03_domowy_kodeks_odpowiedzialnego_korzystania_z_mediow_cyfrowych_—_kopia.pdf

  04_bezpieczenstwo_w_sieci.pdf

  06_nauka_zdalna__strony.pdf

   01_jak_zachecacic_dziecko_do_nauki1.pdf